Wi-Fi мережа з функціоналом геопозиціонування клієнтських пристроїв і взаємодії з ними для допомоги Вашому бізнесу

У сучасному світі, мало хто з людей прогресивних, уявляє своє життя без різноманітних гаджетів - смартфони планшети і т.п. Загальна інформатизація суспільства значно зросла за останні кілька років і буде рости в майбутньому. Тенденції проникнення високих технологій в усі сфери життя буде тільки розширюватися.

Wi-Fi мережі, навіть у нас в країні, можна знайти практично всюди: вуличні зони, торгові центри, сфера побуту, квартири і офіси, аеропорти і навіть літаки, освітні, а також державні установи.

За допомогою інтернету ми вже успішно справляємося з такими завданнями, як оплата рахунків, запис на прийом та реєстрація на рейс. Можна поставити дитину на чергу в дитячий садок і сплатити штраф в ДАІ, перевірити оцінки дитини в школі, спілкуватися зі службовцем держустанов і багато іншого.

Наявність мережі Wi-Fi мережі в окремих сегментах стає генератором додаткового прибутку або окремим бізнесом. Наприклад, готелі з Wi-Fi вибирають частіше, навіть в курортних зонах. Є й протилежні приклади - «У нас немає Wi-Fi - спілкуйтеся один з одним», але байдужих залишається все менше і менше.

За прогнозами Cisco, до 2017 року кількість мобільних пристроїв з Wi-Fi досягне 19 млрд. Це близько 2,5 пристроїв на кожного жителя планети, враховуючи немовлят і сивочолих людей похилого віку.

Таким чином, відкриваються значні можливості для власника Wi-Fi майданчиків, якщо вони зможуть залучити клієнта в діалог. Дати йому потрібну інформацію і отримати максимальний відгук. На більш розвинених, ніж наш український, ринках уже кілька років як з'явився модний тренд SoLoMo (СоЛоМо).

Що це означає? Як уже не раз написали безліч розумних маркетологів - це самоідентифікація онлайн сервісів, коли потенціал So-соціуму стає джерелом прибутку для багатьох локальних (Lo) традиційних бізнесів, завдяки Mo-бильности користувачів.

  • -ціально – тобто з урахуванням приналежності до категорій стать, вік, інтереси;
  • Lo-кально – де і коли, місце розташування (торговий центр, навчальний заклад, аеропорт тощо)
  • Мо-більно – тобто комунікація здійснюється через пристрій який завжди з собою.

Щоб зрозуміти і уявити, наскільки ефективно це працює десь, і може працювати у Вас розглянемо декілька висновків маркетингових досліджень, проведених в Європі

  • 29% покупців в Європі відповідають на отримані спеціальні пропозиції (Mobile Marketing Association, 2010)
  • 40% відвідувачів стадіону відгукнулися на пропозицію хотдоги зі знижкою під час матчу (Mobile Internet 2.0: Monetizing Public Wi-Fi via Business to Consumer Relationships, 2012)
  • 53% мобільних користувачів готові поділитися інформацією про місцезнаходження щоб отримувати більш релевантні пропозиції (JiWire, 2010)

Для початку такої взаємодії спочатку необхідно отримати згоду клієнта на збір інформації про пересування його пристрою та надання додаткової інформації при підключенні до послуги Wi-Fi. Зазвичай клієнт погоджується ділитися інформацією про себе якщо у відповідь отримує релевантну інформацію (не спам) і якісний сервіс Wi-Fi (поганий Wi-Fi, -, це найкраща антиреклама і гірше ніж його відсутність!).

Компанія «Валтек» є авторизованим партнером Cisco і пропонує рішення для проектів на платформі Cisco Connected Mobile Experiences (CMX) на території України.

Платформа Cisco Connected Mobile Experiences (CMX) використовує інфраструктуру Cisco Wi-Fi, спроектовану під визначення місця розташування клієнтських пристроїв із заданою точністю. Контекстної надбудовою до Cisco CMX може бути зовнішнє додаток, розроблене 3-й стороною. Зі свого боку, для зовнішніх систем рішення Cisco CMX надає інтерфейс API.

Рішення СМХ дозволяє побудувати мережу Wi-Fi, здатну забезпечити такі ключові функції:

  • Виявлення Wi-Fi клієнтів (смартфонів в кишенях відвідувачів з включеним Wi-Fi), позиціонування їх на території з урахуванням поверховості. Дозволяє провести аналіз характеру переміщень пристроїв (клієнтів) по майданчику
    • по яким зонам переміщуються (ходять)
    • з якою швидкістю переміщаються
    • де зупиняються і скільки часу проводять
    Всю аналітику можна отримувати по зонах приміщення і тимчасовим відрізкам. Проведений аналіз дозволяє власникові майданчика адаптувати свої бізнес процеси під поведінку клієнтів.
  • Підключення гостей через сторінку, що відображає інформацію, адаптується під місце розташування гостя. 
    • клієнт, що знаходиться в ресторанній зоні отримає при підключенні до мережі Wi-Fi інформацію про безкоштовну чашці кави, нове сезонне меню, наявність дитячої кімнати в кафе
    • в зоні жіночого одягу - запрошення на розпродажі одягу модних брендів, знижки на аксесуари та домашнє начиння. 
    • Ще одна опція - використання для входу в мережу акаунтів в соцмережах. У такому варіанті маркетолог закладу може отримати про гостя додаткову інформацію - стать, вік, місце проживання, а також можливість «отрекламировать» себе в колі друзів гостя, якщо він зробить Check In. Така інформація дозволить зробити ще більш релевантні пропозиції гостям.
  • Залучення - можливість доставити на підключений смартфон гостя потрібну інформацію і отримати відповідну реакцію. Ця інформація повинна прямо або побічно генерувати позитивний грошовий потік для власників майданчику
    • підвищувати рівень задоволеності / лояльності гостя
    • інформувати про наявність додаткових послуг (навігація по майданчику, розклад кінотеатру, наявність дитячої кімнати, доставка товарів додому, терміновий споживчий кредит, знижки на товари ...)
    • Непрямий грошовий потік - за рахунок підвищення лояльності клієнтів, яким подобається користуватися навігацією по торговому центру (бронювати онлайн квитки в кіно, отримувати інформацію про послуги майданчики тощо).
    • Прямий грошовий потік - від безпосередніх відгуків на «гарячі» пропозиції і купони, тобто додаткові продажі.

Виходячи з перерахованих функціональних можливостей, одним із прикладів пропонованих рішень на платформі Cisco CMX, може бути рішення для великих торговельних майданчиків (торгово-розважальний комплекс), яке допоможе зробити найбільш релевантні пропозиції гостям торгової зони і тим самим збільшити кількість спонтанних покупок.

Типового рішення на всі можливі сценарії, на жаль, не існує. Кожен бізнес-кейс враховує велику кількість факторів, що відносяться до конкретної ситуації. Крім того, платформа Cisco CMX - це інструмент і наскільки майстерно його зможе задіяти маркетолог замовника ми не можемо передбачити.

Якщо розглядати рішення, наприклад, підприємства роздрібної торгівлі, яке має ряд торгових залів, складів, різноманітні бізнес процеси, то можна оцінити якісно, які позитивні зміни привносять рішення на базі Wi-Fi.

  • Мобільний маркетинг, що включає мобільну рекламу і купони
  • Додаткові сервіси для клієнта з використанням мобільних технологій
    • замовлення доставки товарів додому
    • перегляд відео роликів дизайнерів для обраної одягу
    • навігація по магазину, за списком запланованих покупок
    • додаткові покупки (Upsell) за спеціальними пропозиціями по ходу пересування
    • допомога в ухваленні рішення про покупку за рахунок відео дзвінка з експертом магазину
    • впровадження платежів з мобільних платформ і додаткові продажі за рахунок здійснення покупки відразу після створення «ВАУ!» ефекту
    • скорочення втрат продажів клієнтам, які вирішили не чекати в черзі в годину пік
  • Економія площ на розкладку товарів
    • завдяки використанню консультантами планшетів з інформацією про повному асортименті
    • скорочення середнього часу обслуговування клієнта за рахунок інформації про наявність товарів, розмірів, забарвлень на складі на планшеті кожного консультанту
  • Підвищення ефективності операцій самого підприємства
    • оптимізація складського обліку за допомогою мобільних терміналів, підключених до центральної бази даних
    • оптимізація кваліфікованих ресурсів мережевих магазинів за рахунок відеозв'язку з експертом для отримання консультацій.

Оцінювати витрати по реалізації таких проектів також не слід за принципом «приблизно». При розгляді та аналізі приміщення цілком, враховуються різні зони, які можна розділити на кілька категорій і визначити їх потреби в бездротовому обладнанні.

Для кожної категорії будуть свої:
  • Покриття не потрібно - службові сходи, ліфти і т.п ...
  • Покриття потрібно без геопозиціонування - службові приміщення, невеликі магазини, в яких цінність знання, в якому кутку знаходить клієнт незначна
  • Покриття потрібно з геопозиціонуванням з різною точністю - торгові зали, паркінг, зона ресторанів, розваг, кінотеатр, каток.

Такий поділ допоможе оптимізувати кількість радіоустаткування, що безпосередньо вплине на вартість проекту.

Дослідження відділу бізнес консультування Cisco IBSG показали, що збільшення прибутку досить великого роздрібного підприємства в такому сценарії з урахуванням всіх переваг може досягати 10% (детальна інформація).

Крім усього перерахованого, Залучення потребують використання спільно з рішенням Cisco CMX програмних продуктів, що випускаються третьою стороною. У світі вже існує понад 20 СМХ партнерів Cisco, що створили продукти для різних вертикалей - аеропортів, госпіталів, університетів, торгових та виставкових центрів.

Комплексне рішення дозволяє забезпечувати як масове взаємодія з усіма клієнтами Wi-Fi мережі, так і персональну комунікацію з кожним клієнтом окремо.

Незважаючи на новизну і навіть якусь фантастичність подібного рішення у нас в країні, вони вже давно й успішно застосовуються за кордоном. Кількість реалізованих проектів Cisco виражається тризначним числом:

Більшість проектів будуються виходячи з бажання надати клієнтам сервіс навігації. Багато хто з користувачів мобільних пристроїв звикли використовувати навігацію в місті. Розширення звичного сценарію орієнтування за допомогою мобільних пристроїв і підвищення задоволеність клієнтів - часто є достатнім бізнес-кейсом для впровадження Cisco CMX. 

Альтернативним сегментом застосування рішення Cisco CMX може бути відстеження пересування персоналу та обладнання..