Системи огляду вантажів та транспортних засобів

Використовуються для боротьби з незаконним ввезенням і вивезенням товарів, для виявлення прихованої контрабанди, включаючи вибухові речовини, зброю і наркотики. Доступне обладнання з унікальними функціями і сканери, що працюють в різних режимах, що дозволяє легко адаптуватися до змін експлуатаційних і режимних вимог.

1. Системи огляду вантажів та транспортних засобів.

Одним з найбільш "улюблених" місць закладання вибухівки є днища транспортних засобів, що дозволяє працювати з різними способами підриву і отримувати максимальний результат при мінімальній потужності і, отже, розмірах. Це зумовлено технічними та конструктивними особливостями транспорту - комплексу з металу, електроніки, органічних і синтетичних матеріалів. Важливу роль тут відіграє і можливість швидко закласти вибухівку під час стоянки за територією об'єкта потенційної атаки.

Таким чином, регулярний огляд транспортних засобів – актуальна вимога сучасного світу. Однак воно вступає у протиріччя з необхідністю мінімізації простоїв (звичайний огляд за допомогою різних ручних дзеркал вимагає зупинки машини і займає багато часу). Тому в останні роки були розроблені спеціальні автоматизовані та автоматичні комплекси візуального огляду днища, частина з яких взагалі не вимагає зупинки транспорту.

Головним елементом будь-якого комплексу досмотра днища є спеціальный сканер, монтований або безпосередньо в дорожнє полотно (найбільш популярний стаціонарний варіант), або встановлюється та закріплюється зверху дорожнього покриття (мобільний варіант). Сканер складається з механічної конструкції, що дозволяє витримувати вагу автомобіля, системи підсвічування, яка автоматично включається при огляді, а також рухомого оптико-електронного блоку цифрової камери.

Сканер стаціонарної моделі відеосистеми монтується безпосередньо в дорожнє полотно – в металевий піддон із захисною кришкою. Сталева основа мобільної відеосистеми являє собою металеву платформу з пандусами, встановленими на дорожнє полотно.

Вихідні сигнали від сканера подаються в цифровому вигляді на спеціальний сервер поста охорони і відображаються на комп'ютерному моніторі. У разі огляду транспорту, зразки днища якого вже є в базі, два зображення (еталонне і фактичне) паралельно виводяться на екран і порівнюються. Процес порівняння, в залежності від системи, проводиться або візуально оператором, або програмою, яка використовує технології машинного зору.

2. Технології 3D-відеоаналізу.

Впоратися з цією проблемою допомагають сучасні технології відеоаналізу, що дозволяють за декількома плоскими зрізами відновлювати тривимірне зображення. Комплекс використовує принцип нелінійного сканування, завдяки чому можна отримувати зображення днища автотранспортних засобів різної довжини. У конструкції сканера застосовуються одна відеокамера і спеціальна оптична система для отримання двох зображень днища транспортного засобу (прямого і зворотного). Це дозволяє відновити віртуальні 3D-зображення ходової частини автомобіля і виявляти предмети не тільки на поверхні, але і приховані окремими деталями днища.

Реєстраційний номер проїжджаючого автомобіля зчитується окремою камерою, а сама процедура автоматичного порівняння займає не більше 2-3 с. У систему також включена камера зовнішнього вигляду транспортного засобу, що дозволяє отримати повну інформацію про автомобіль. Важливо відзначити: комплекс може в разі необхідності (забруднений номер, відсутність зовнішнього освітлення тощо) знаходити еталонне зображення в базі даних і визначати тип транспортного засобу без зчитування його реєстраційного номера. При зчитуванні номера він оповіщає оператора, якщо вид днища не відповідає базі даних (номер переставлений на інший автомобіль).

Система розпізнає будь-які загрозливі сторонні предмети або модифікації шасі, виділяє їх червоним контуром і видає звуковий сигнал.

Комплекс дозволяє цілий рік працювати з транспортними засобами масою до 30 т (максимальне навантаження на вісь не більше 12 т) і швидкістю до 35 км / год. Термін його служби за рахунок застосування вкрай міцних якісних матеріалів і високотехнологічних рішень (контроль клімату по температурі і вологості, дренаж і система самоочищення) становить не менше 7 років.

Вся інформація, отримана від сканера, виводиться на віддалене робоче місце оператора - програмний модуль, що складається з монітора підвищеної яскравості з сенсорним екраном, поміщеного в захисний корпус і суміщеного зі спеціалізованим комп'ютером, оснащеним унікальним пакетом програмного забезпечення.

Існує спеціальна модифікація комплексу для автоматичного огляду днища залізничного транспорту.

Платформа для сканера системи встановлюється між рейками колії на глибину 35,5 см (передбачаються дренаж, кабель-канал або трубопровід), що дозволяє вагонам і локомотивам безперешкодно проїжджати над сканером. Місце установки ізолюється листами полікарбонату.

На рампах підсвічування всередині і зовні колії встановлено 6 рядів потужних світлодіодів, налаштованих на рівень яскравості, що оптимально забезпечує роботу сканера

Оптико-механічна конструкція сканера знімає у високому дозволі два зображення днища з двох кутів (кожен по 60 град.). Одне зображення виходить через переднє оглядове вікно сканера, а інше - через заднє, і в сумі вони дозволяють побудувати віртуальну тривимірну картинку днища. Таким чином можна розгледіти закладання навіть у важкодоступних місцях вагонів і локомотивів, що не здатні забезпечити лінійні системи огляду.

У системі є два тригера активації: перший визначає наближення першого ТС (локомотива), а другий - кінець проїзду кожного вагона в складі.

Після проїзду кожного елемента рухомого складу система протягом декількох секунд виробляє автоматичне порівняння нового отриманого зображення з еталонним зображенням з бази даних і виводить їх на монітор. При наявності на новому зображенні відмінностей (зміни в конструкції або закладання) від еталонного зображення, підозрілі місця будуть обведені колами червоного кольору, сигналізуючи оператору про можливу небезпеку, додатково система видає звуковий сигнал тривоги.

Наведемо стислий перелік унікальних можливостей комплексу:

  • Ідентифікація автомобіля тільки з вигляду днища.
  • Отримання одночасно двох зображень під різними кутами, що дозволяє скласти якісне єдине тривимірне зображення незалежно від швидкості транспортного засобу. На такому зображенні дуже важко приховати будь-які закладання на мосту, поперечних балках, зверху глушника і в кишенях автомобіля.
  • Можливість тимчасової зупинки автомобіля при скануванні до 10 с без погіршення якості зображення.
  • Програмне забезпечення дозволяє системі автоматично розрізняти типи транспортних засобів (автобуси, вантажівки, позашляховики і т.д.).
  • Програмне забезпечення передбачає функцію "контрольний список" - можливість перевірити номерний знак транспортного засобу, якщо вид днища не відповідає базі даних (номер переставлений на інший автомобіль) і оповістити про це оператора.
  • Система сканування оснащена повним автоматичним клімат-контролем (управління вологістю і температурою), що забезпечує ідеальні умови роботи незалежно від температури і вологості навколишнього середовища.
  • Корпус стаціонарного сканера або пандус мобільного сканера виготовлені з оцинкованої сталі і містять всі необхідні отвори герметичного введення кабелів і дренажних труб. Мінімальна товщина захисних елементів - 20 мм. Все це забезпечує суттєве збільшення терміну експлуатації (більш ніж у 3 рази порівняно з багатьма іншими системами).
  • Самоочищення системи проводиться шляхом розпилення води через заданий час або за сигналом оператора.

3. Системи догляду на основі джерела рентгенівського випромінювання з лінійним прискорювачем.

Ця система забезпечує проникнення рентгенівських променів в вантажі з дуже високою щільністю. Отримані в результаті високоякісні зображення дозволяють операторам виявляти заховані заборонені предмети, в тому числі зброю, вибухові речовини, зброю масового ураження, наркотики і незадекларовані товари. Всі системи відповідають вимогам міжнародних стандартів по радіаційній безпеці.