Системи захисту транспорту і вантажів (GPS / GPRS моніторинг, RFID маркування)

Захист засобів транспорту та вантажів є одним із пріоритетних завдань охоронних служб. Розвиток GPS і RFID технологій виводить вирішення таких завдань на новий рівень, що дозволяє спростити і зменшити вартість захисту транспорту і вантажів.

1. Системи GPS / GPRS моніторингу транспортного засобу (ТЗ).

Системи GPS / GPRS моніторингу транспортного засобу (ТЗ) забезпечують:

  • контроль цільового використання службового автотранспорту,
  • виключення приписки пробігу в маршрутних листах,,
  • контроль витрати палива,
  • контроль простоїв автотранспорту,
  • допуск та ідентифікація водіїв,
  • запобігання крадіжок вантажів,
  • надання диспетчеру інформації про поточне місцезнаходження вантажу,
  • контроль датчиків (багажного відсіку, відкриття дверей),
  • оперативний контроль температури рефрежератора автомобіля,
  • передача тривожного сигналу і GPS-координат об'єкту через "тривожну кнопку",
  • оперативне оповіщення диспетчерів про події, що відбуваються з транспортом по SMS або по електронній пошті,
  • прямий голосовий зв'язок з базою та водієм,
  • маршрутизація руху транспорту в залежності від завантаженості доріг і пробок на маршруті руху.

2. Системи RFID маркування.

RFID або радіочастотна ідентифікація - технологія, що використовує радіочастотне електромагнітне випромінювання для читання / запису інформації на невеликий пристрій, зване тег (tag), мітка (label), або транспондер (transponder). Завданням RFID системи є зберігання інформації про об'єкт з можливістю її зручного зчитування. Мітка може містити дані про тип об'єкта, вартості, вазі, температурі, дані логістики, взагалі будь-якої інформації, яка може зберігатися в цифровій формі.

RFID система складається з трьох базових компонентів:

  1. Зчитувального пристрою, зване рідером (передавач / приймач), який передає прийняту інформацію з мітки в систему для подальшої обробки;
  2. Антени;
  3. Радіочастотних міток (RFID міток) з вбудованою антеною, приймачем і передавачем.

Для залізниць.

Системи, які дозволяють відслідковувати переміщення залізничного транспорту. Приклад одного з сучасних рішень, що засноване на принципі визначення проходження поїздом контрольних ділянок, оснащених RFID-обладнанням радіочастотної ідентифікації.

Дане рішення передбачає закріплення міток на залізничних вагонах і поїздах, і зчитувачів на контрольних точках вздовж шляхів. За своїми характеристиками система схожа з RFID-системою обліку видобутої сировини, в якій завдяки використанню радіочастотної ідентифікації, з'являється можливість стежити не за завантаженням вагона або самоскида взагалі, а за завантаженням даної конкретної транспортної одиниці.  

Комплекс обладнання для створення RFID-системи ідентифікації залізничного транспорту: RFID-радіомітки, RFID-зчитувачі, тензодатчики, контролери. Залежно від обраного варіанту рішення, можлива ідентифікація залізничного транспорту з відстані від 2 до 100 і більше метрів, використання портативних рацій та здійснення автоматичного зважування залізничних вагонів, визначення швидкості руху складу, управління ЖД переїздами.

Багато сучасних тензодатчики залізничних ваг володіють можливістю діагностувати ступінь зносу колісних пар рухомого складу, що сильно полегшує технічне обслуговування і дозволяє планувати ремонтні заходи. Тобто, замість діагностики всіх залізничних транспортерів або кар'єрних самоскидів з'являється можливість ремонтувати тільки ті машини і вагони, для яких неполадки спрогнозовані або виявлені автоматично.
Крім маркування RFID мітками транспортного засобу та вантажу можна використовувати цю технологію для ідентифікації водіїв.

У ситуації, коли необхідно здійснювати контроль водіїв, які працюють на різних транспортних засобах в автопарку Корпорації, встановлений в транспортний засіб трекер з RFID зчитувачем, автоматично ідентифікує водія. Після авторизації водія RFID міткою на електронному зчитувачі можливо або заборонити, або дозволити подачу запалювання на двигун автомобіля. Перевагою рішення є те, що можна дистанційно керувати "білими" і "чорними" списками водіїв допущених до транспортного засобу. Застосування даного рішення дозволяє передати дані про допуски в ТМС або інші облікові спеціалізовані системи. Наприклад, у водія закінчився термін дії медичної довідки, автоматично система заносить даного водія в «чорний список», і дозволити доступ до автомобіля може тільки керівництво.